Inte mycket gjort...

Ja, här händer det inte så mycket. Pelle är just nu i stallet och har varit där sedan stax innan lunch. Han skulle köra Lillan. Hon har varit superfin under de lätta jobben han hittills har kört med henne. Om jag lyckas slita mig från Teddan tillräckligt länge i helgen så är det otroligt lockande att hoppa upp i sadeln & rida en liten lättare tur på lilla grå.

I dag har jag & Ted iaf försökt tvätta, men konstaterade ganska fort att det inte fungerade då tvättmaskinen visst fortfarande var trasig. Ted fick då "provköra" bärselen för första gången & med hjälp av en filt som extra stöd så satt han helt okej där i & verkade rätt nöjd. Väl inne i huset igen (tvättstugan ligger i källaren & man måste gå ut för att komma dit) så fick Ted lägga sig på fällen igen, efter en kortare matstund, undertiden som jag plockade undan lite och städade undan det värsta.

När städningen var klar satte jag igång att köra första "styrkepasset" från min nya träningsbok. Det mjukstartade med uppvärmning följt utav lättare styrkeövningar som fokuserar på bålmuskulaturen och att hitta musklerna igen. Dagens övningar var höftlyft, dra in naveln, diagonala benlyft, doppa hälen, död insekt samt plankan, både rak & på sidan. Nog känner man att musklerna är inte vad de har varit, 3x30 sekunders planka har nog aldrig varit så jobbigt! Annars jobbar jag på med barnvagnspromenader (minst 45 min varannan dag), knip & andningsövningar. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0