Träning för både mig & hästen

Fast på olika dagar... Igår tränade Lillan & idag jag. När vi körde i torsdags så tränade vi ihop med Pelle & Lilo på Hockeys slinga. Den var inte bra, men körbar. Igår gick det inte alls att köra där, så vi körde bakvägen till Håkan B's slinga och körde hela vägen längs den & sen fram & tillbaka i tungsanden. Lillan är som sagt laddad upp över öronen så nu får man hålla i ordentligt när man kör! 
På vägen hem blev hon nästan lite obehaglig. Satan vad hon tog i då! Samtidigt så kniper hon lite & det känns nästan som att skulle de komma/ låta något bakom henne som skrämmer henne lite, då bär det iväg! Hoppas ni bara att hon använder energin på rätt sätt sen när hon ska starta nästa gång!


Idag fastnade både jag, Pelle & Ted framför tv:n för att se herrarnas sprint på längdskidor. Otroligt spännande & kul att se 3 svenskar i finalen. Sen så blev de lite konstigt då de ramlade ett helt gäng, men silver & brons är inte fy ska trots allt.

Då tiden rann iväg blev set bara en snabbvisit till stallet för att mocka & ta in skruttan innam vi åkte hem igen. 
Väl hemma så tittade min mor över och lämnade av Teds nya bilstol, en variant där de ligger ner vilket kan vara bra för honom som är väldigt liten. Senare på kvällen han jag köra igenom hela styrkeprogrammet + stretch! - uppvärmningen, ville komma igång så snart som möjligt med övningarna så att Ted inte skulle hinna vakna och vilja ha mat. Men nu sov han snällt genom hela träningen.

Imorgon blir det en ganska lugn dag igen. Upp & kolla OS, åka till stallet och sedan vara hundvakt hos mina föräldrar. Hovslagare kommer till Montró imorgon oxå, så jag sk hämta in henne. Annars händer det inte så mycket mer, ev att jag rider Lilo en tur om Pelle tillåter det ;)

Min hund Filippa K som valp. Hon bor dock hos mina föräldrar nu då jag inte hade/har tid för henne.









Kommentarer
Postat av: Jenny ryman

Lilo var väl med i samma lopp som våran Runaway i måndags? :)

Svar: Det stämmer bra. Tyvärr blev det lite för tufft för henne att dra först i tredje sista 900, så i mitten av sista sväng gav hon upp. Hon börjar bli en dam som bara springer när det passar henne nu ;)
Malena Nogerius

2014-02-12 @ 08:22:32
Postat av: Ann

Men snart kan nog Filippa K bo hemma hos sin matte igen. (I alla fall ibland)

2014-02-12 @ 19:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0