Lillans lopp 12/11-13

Igår startade ju Lillan igen. Hon hade fått ny "balans" i from av ett par tunna sulor fram, vilket gör att hon inte stänker lika mycket som tidigare. Hon var pigg och glad och kändes kanonfin i båda värmningarna. Till loppet sen så var hon otroligt laddad i provstarten och jag var lite nervös över hur hon skulle fixa springspåret. Att vända runt trodde jag inte skulle vara några större problem, utan just att gå inne på den "lilla" volten. Så hon fick på sig resgjorden som en extra säkerhet, då hon har lite tendenser att resa sig när det inte passar damen...
 
Hon var taggad och på tårna i volten, men skötte sig bra. Däremot totalbommade jag starten! Jag vände upp henne alldeles för sent och bommade starten med iaf 10 meter *petad kusk* och därför blev vi också hängandes i tredje och fick backa oss sist utvändigt. När tempot sedan bromsades upp så blev hon lite sur och slog tyvärr ihop vilket ledde till en galopp som hon inte riktigt ville ställa sig ifrån. När hon väl ställt sig så hämtade hon upp helt okej och avslutade riktigt bra. 
 
Men till nästa gång så blir det en "riktig" kusk. Jag känner att jag börjar bli för osmidig nu och magen är allt mer i vägen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0