Galoppintervaller med Moet Royal

I fredags var jag ute med Thomas häst Moet Royal. Han har inte riktigt fått ordning på henne och vet inte längre vad han ska hitta på, så nu ska vi testa att ridträna henne och då framförallt galoppintervaller och dressyr. Så i fredags red jag henne för första gången. Hon är ganska mycket riden sedan tidigare så att själva ridningen var det inga problem med, men Pelle var ändå med när jag hoppade upp. 
 
Jag joggade bort till Håkan B's slinga och till tungsanden och där fattade vi galopp. Första 2 intervallerna fattade hon inte riktigt att hon faktiskt fick galoppera, men tredje och fjärde intervallen fattade hon galoppen nästan på en gång och då gick det jättebra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0