Ska man skratta eller gråta?

Hela den här vintern och våren har det varit näst intill stiltje med uppsittningar i monté. Jag har bara ridit två lopp, men de två hästarna har varit riktigt hyfsade eller till och med bra.
 
I dag när anmälningarna till Eskilstunas montélopp på långfredagen gick ut visste jag att Micke, som äger Barbossa Juvel skulle anmäla mig på honom. Han ringde mig igår och frågade om jag hade någon häst att rida, vilket jag inte hade så då tackar man ju självklart ja. I morse, precis när anmälningarna gått ut får jag sms av Kicki som berättar att de anmält mig som ryttare på Quackerjack, i samma montélopp! 
 
Så efter att inte ha haft en enda uppsittning, gick jag till 2 i samma lopp. Då kommer dilemmat med att välja häst. Eftersom jag nu redan hade ridlöfte på Barbossa kan jag inte göra så mycket. Quackerjack fick istället bästa tänkbara ryttare... Åsa Svensson! Trots att jag inte kan göra något åt detta blir det att jag sitter och grubblar. Gjorde jag rätt som gav ridlöfte och nu sitter upp på Barbossa, eller skulle jag ha struntat i det och istället valt häst efteråt och då kommer nästa fråga, vilken häst skulle jag då ha valt?! 
 
Barbossa var rejält förbättrad sist jag red honom och kan vara ännu bättre denna gång. Han gick 16,5 i ett 1640 autostartslopp precis efter nyår och var 4:a
 
Quackerjack red jag som sagt i tisdags. Han var ruggigt bra och gick med krafter kvar i mål, fick oturligt nog en galopp i utgången av sista sväng men lyckades spurta till en fjärdeplats trots galoppen. Han gick en voltstartslopp på 2140 och gick då 19,9g på en väldigt krävande bana.
 
Jag vet att jag inte kan ändra eller göra något åt det, men man vill ju välja den bästa hästen och jag tror att i nuläget är faktiskt Quackerjack den bättre hästen... Dessutom med Åsa på ryggen lär han vara livsfarlig! 
 
Quackerjack
 

Kommentarer
Postat av: ♛ Nevve.se-bästa hästbloggen med bästa attityden!

Ojsan, monté är ju inte jättevanligt, så jag hade tyckt att det vore skoj att fota ett lopp på långfredagen, jag ska till min släkt den dagen och passerar då E-tuna, skulle kanske försöka övertyga sambon om att ett travbanebesök vore kul haha... Får se vad han säger? *håller tummarna och inleder operation övertalning* vi kanske "ses" med lite tur. I så fall hejar jag på dig :)

Svar: Det vore jättetrevligt! Nä, montén är fortfarande ganska liten i Sverige, men den är på väg framåt! Det brukar vara lite extra "publikskoj" under tävlingarna på långfredagen och det kommer även att köras två ponnylopp, där min russhingst ska starta i det ena löpet :)
Malena Nogerius

2013-03-22 @ 23:21:17
URL: http://nevve.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0