Långfredagens lopp med Barbossa Juvel

 Jag red som sagt Barbossa Juvel i montéloppet under långfredagens tävlingar på Eskilstuna. VI hade spår 3 och vi var 5 hästar på volten. Det kändes bra med spår 3, eftersom han gärna genar och kastar sig innåt i volten,men när jag har en häst innanför mig så trycker den hästen ut honom och han voltar mycket bättre då. 
 
Tyvärr blev det 4 (!) omstarter, vi kom inte iväg förrän den femte, vilket känns väldigt surt.Det tar på hästarnas krafteroch publikens tålamod. Framförallt en sån här dag när det är lite mer publik, det är så extremt dålig reklam för montén!
 
När vi tillslut kom iväg red jag lugnt från start och lade mig i rygg på Linnea Swartligs häst. Min pålle är alltid väääldigt pigg första 5-600 metrarna av ett lopp, men sen lugnar han sig. Vi lyckades rida med invändigt hela loppet, men tyvärr räckte det ändå inte. Vi blev först utan pengar och Barbossa var rejält trött i mål. Quackerjack  som jag kanske skulle ha ridit galopperade efter 800 meter och kom i mål en bra bit efter mig, ännu tröttare. Så elak som man är kändes det ju i alla fall bra att jag kom före honom ;)
 
 
 

 
 














Utgången av sista sväng (färgklickarna är påskfjädrar & mammas försök till att ta enlite roligare bild)
 
Upploppet


Upploppet
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Vilka fina bilder :)
Tråkigt med omstarter :( stod bredvid ett montélopp i Färjestad och man hörde direkt från några ur publiken "jaha, undrar hur många omstarter det blir idag då" det blev ingen omstart, in your face till dom gubbarna :P

2013-03-31 @ 09:21:50
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0