Update igen!

Efter att ha fått en lättare utskällning av Lotta (Rocke's ägare) så ska jag nu försöka ta tag i bloggandet igen. Det har som sagt varit ganska så fullt upp under sommaren. Lillan och Delicious tränar på, Deli börjar sköta sig bättre och bättre. Longeringen fungerar verkligen som hjärngympa för henne och får henne att slappna av även framför vagnen. Mamma var med och fotade när jag longerade Deli för två veckor sedan, Lillan blev dock vaäldigt svartis och ville också arbeta med matte. Så efter att Deli sprungit fint och krökt på nacken i 15-20 minuter, bytte jag häst och tog Lillan som gav mig en rejäl rodeo-uppvisning...
 
 
Duktiga Delicious
 
 
 
Halvtokig Harryettie...
 
Pigg pålle...
 
Som avslutade med att gå lite fint...
 
 
Efter arbetet fick hon springa lös i hagen...
 
... och sträcka ut lite.
Igår körde jag en tur med Lillan igen... Nu var hon lite mer "normal" än hon har varit senaste turerna... Första träningen efter banjobbet var ungefär 5 dagar efteråt, vilket var alldeles för lång tid! Så det jobbet gick hon passgång, galopperade och hoppade jämnfota hela vägen till slingan. Väl där var hon överladdad första 3-4 varven vilket innebar att jag fick ligga raklång bakåt och dra i henne för att dämpa tempot undertiden hon drog på i 180 knyck så att vagnen stod på ett hjul i svängarna. Samtidigt för att visa sin irritation gick svansen som en propeller... sista två varven var hon lugnare, men svansen for fortfarnade som en propeller... Nästa jobb körde vi ute på Håkan B's sandslinga. Då var hon mer sur och tvär och ingenting passade riktigt damen. Hon fick gå 3 dubbelintervaller, men det verkar inte vara något hon tycker är det minsta jobbigt. 
 
Men igår var hon som sagt mer normal. Pigg och glad, väldigt framåt men utan att försöka slita armarna av mig. Första varvet gjorde hon däremot något som jag aldrig sett någon annan häst göra, men hon har gjort så flera gånger... Hon kniper och kvastar samtidigt?! Hon kvastar eftersom hon blir så glad av att få springa på, samtidigt kniper hon med rumpan som protest över att hon inte får springa snabbare... Knäppa lilla häst!
 
Ponnyerna har tävlat vidare under sommare, förra veckan åkte Thilda till Wången med Panter och Montró för att vara med på PonnyElitVeckan som hon vann under förra säsongen. De fick göra massa roliga saker och avslutade veckan med tävlingar. På söndagen gick både Montró & Panter ut i montén. Thilda och Tro tog sin fjärde seger på 6 starter (6 = 4 -2 - 0) och Panter var god tvåa i loppet med Klara Gabrielsson på ryggen. Nu får de lite semester för att sedan komma tillbaka i augusti på Solvalla. 
 
 
 
 
I helgen händer det förfodligen spännande saker! På lördag blir det först en lite roadtrip upp till Sthlm där det kommer ske massa spännande saker... Vill inte avlöja något nu, men med lite tur lär det bli en drös bilder att bjuda på :) Därefter ska vi (jag & Pelle) åka vidare för att möta upp mamma & pappa på båten och sedan byta med mamma som åker hem, så jag och Pelle ska åka med pappa på båten och är nog ute till och med tisdag.
 
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Inte skäller väl jag.... bara väntar på lite uppdateringar o framförallt bilder på vackra Lillan ;)

Svar: haha! men dåligt samvete ger du mig :)
Malena Nogerius

2013-07-26 @ 09:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0