Superhästen!

Jobbet idag blev lite tidigare än planerat då Erica fick sluta jobbet redan till lunch. Inte mig emot då det passade mig lite bättre och dessutom kunde mamma följa med och fota lite :)
 
Så jag lastade in Lillan i transporten och åkte ner till travet. Vi joggade fram några bakvarv och vände sedan upp. Vi körde några extra varv på volten för Erica & Lillans skull. Lillan är ovan att volta, speciellt med andra hästar och Erica ska ha spår ett för första gången när hon & Trollan startar på fredag. 
 
Planen var sedan att köra i 1.40-tempo 2000 meter för att sedan gasa sista 300. Ett normalt "inför-tävling-jobb" för Trollan. Lillan kastade sig iväg i 100 knyck när vi vände upp och när jag skulle ta i henne för att bromsa blev hon jättearg och kastade sig i galopp. När hon väl ställt sig satte hon fart och sprang ikapp Trollan men då började Erica bromsa in för att köra om på nytt. Så vi voltade igen, men från 1640 och Lillan fick smyga med lite försiktigare, halvt i rygg. Hon gick lite lugnare då men det gick fortfarande för fort. Trollan svarade dock upp invändigt och de drog runt varvet i underkant 30-tempo. Lillan var fortfarande hur pigg som helst, så 600 kvar ropar jag till Erica att jag låter henne gå och släpper en halv millimeter på tömmarna och vinklar fram pisken. På två röda dundra hon om och oväg från Trollan och avslutade sista 500 metrarna i betydligt högre tempo! 
 
Hon kändes ruskigt fin och när jag peta på henne med pisken i ingången till upploppet ökade hon ytterligare och gick i full fart över mål. Hon kändes ruskigt fin & det är så sjukt kul att köra henne när hon är så här! Hon var inte direkt påverkad av jobbet utan studsade vidare. Vi testade en ny start och den här gången gick hon iväg felfritt. Låter man henne springa som hon vill första 300 metrarna så går det bra & och är riktigt snabb iväg :) Vi fick jogga av dem 2 bakvarv innan lilla fröken hade lugnat sig så pass att det gick å skritta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0