Galopp!!!idag

Idag har jag galopperat på min prinsessa för första gången! 
 
Eftersom hon drog av sig båda framskorna under rakbanejobbet med Erica & Trollan och Pelle inte har hunnit slå på nya än (de är inte riktade än, jag är värdelös på att rikta & dessutom behöver hon ändå verkas fram...) så har jag bara ridit henne den här veckan. Jag upplever att det är lättare att rida i snön utan skor än att köra. Så vi joggade bort till Håkan B's slinga. På den plogade delen hade en gren ramlat ner och grenar äter visst små gråa hästar, så Lillan kastade sig runt och ville springa hem igen, men efter massa övertalning och ett steg i taget tog vi oss förbi. Strax efteråt kom vi ut i djupsnön och började jogga. Hon travade på jättefint, men efter en bit blev snön ännu djupare och då kände jag att hon höll på att falla över i galopp, så då gjorde jag galoppskänkel och sa "GAAALOPP" samtidigt som hon föll över. Hon galopperade en jättefin lugn, mjuk och rund galopp! Vi gjorde om fattningen några gånger och hon började fatta vad det handlade om. Lättlärd tjej :)
 
När vi kom ut på de plogade vägarna igen så testade vi att trava igen och även trava på lite snabbare, för att se så att hon inte slår över i galopp för att det går fortare, vilket hon inte gjorde! Min lilla superhäst!
 
Sista biten hem försöktevi rida lite dressyr, men hon var jättepigg då och ville inte alls gå fint! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0