Förmiddagstur

Har varit ute och ridit Lillan nu en sväng på morgonen. Vi var ju över till Erica igår och då passade jag på att låna hem hennes träningssadel. Det är en lite större, tyngre galopp-träningssadel, perfekt att använda för att träna med hemma. Så jag sadlade på Lillan & stack ut. Eftersom hon fortfarande är ganska ovan att bli riden så hade jag till en början lite längre läder, men när jag skulle ställa mig upp hittade jag ingen som helst balans och det blev jättejobbigt! Så jag kortade upp lädren 3 hål och genast blir det mycket lättare. 
 
När man rider Lillan får man verkligen träna på aatt hitta sin egen balans, eftersom hon inte riktigt har kommit på det där med att ta stöd i bettet. Hon har ju precis börjat ta lite stöd när man kör, men har inte alls förstått att man kan göra det även med sadel :P 
 
Vi red ganska lugnt. Började med att jogga bort till "stora" skogen och snöpulsa, därefter red vi en liten bit på bakvägen till slingan innan vi vände och red hem igen. Blev totalt ca 40 minuters ridtur.
 
Tyvärr blev det inga bilder :(
 
Nu ska jag snart iväg till jobbet och planera det sista inför friluftsdagen med pulkaåkning och skridskor imorgon och därefter ska jag och pappa ta en tur med längdskidorna i spåret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0