På träningstur med mamma, Arvid och Deli

I fredags följde mamma med mig som sällskap då jag skulle köra Delicius. Mamma fick köra Arvid som är det snällaste man kan tänka sig. Svårt att tro att han fortfarande är hingst.
I vilket fall börjad jag med att longera Deli med gummisnodd för att hon skulle slappna av lite.
Därefter selade jag på både Arvis och Deli innan jag hjälpte mamma med Arvid så hon kom upp i vagnen utan att ramla ur vagnen. Hon är lite klumpig ibland. ;)
Därefter hoppad jag upp bakom Deli och så tog vi 4 varv på slingan. Det gick förvånandsvärt bra eftersom det var första gången som Deli gick utan check och med gummisnodd. Hon sänkte sig snabbt nedåt och började jobba med bakdelen ordentligt. Då vi gasade lite blev hon först lite stressad men efter några försiktiga varv med små ökningar lyckades hon i alla fall springa på riktigt bra i en avslappnad låg form. 
Jag testade även ett rakt bett och bettlyftare och det verkar passa damen då hon blev väldigt lugn i munnen under hela träningsturen.
Sen blev det dusch för hästarna, lunch för oss och sedan en väntan på hästtandläkaren/veterinären.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0