Kört rödtott för första gången!

Igår var det dags för premiärturen med Arabica, eller Wilma som hon kallas. Jag körde Wilma och Pelle körde Lilo i rockarden tillsammans med en kille från jobbet. Vi joggade ner till Hockey och började med 6 mkt lugna joggintervaller på rakbanan. Jag tyckte dock att Wilma blev lite stressad på rakbanan, framförallt när vi låg bredvid varandra. 
 
Hon var jättesnäll och skötte sig superbra, men som sagt något stressad och lite ängslig/orolig. Vi avslutade med ett varv påp slingan och där var hon jättefin, sänkte huvudet, jobbade med ryggen och bakbenen långt in under sig. På tisdag är det dags för henne att å jobb igen. Men då sätter jag nog på henne en liten mössa. Inte för att hon var direkt het eller svårkörd, utan för att jag vill ha henne mer lugn och avslappnad när hon springer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0