Nytt lyxstall hos Koljini

Lutfi Koljini håller just nu på att bygga ett lyxstall för sina stjärnor. Det är hästar som Raja Mirchi och Joke Face som kommer att få stå i det nya stallet. Boxarna är på 25 kvadratmeter, dvs ca tre gånger så stora (nästan lika stora som hela min förra lägenhet, den var 29 kvadrat! haha!) 

Stallet kommer att bli ett riktigt lyxstall och även innehålla ett spa där hästarna kan både skritta och trava i saltvatten. Det är hästarna som har betalat för stallet genom sina insprungna pengar. Kojini säger att alla pengar hästarna springer in går tillbaka till hästen

 

Vad tror ni om detta?

 


Kommentarer
Postat av: natta

Hästarna lär tycka det är skönt med stora boxar. Jag har dock några hästar dom har tyckt bättre om visa mindre boxar. Dock kan det inte bli något roligt jobb som hästskötarna att ha en grisig häst i en sådan stor box som slänger allt hö och vatten i spånet. Har en sån häst nu och tack o lov för att man har "standard mått" på boxarna. Dock skulle jag aldrig tacka nej till ett sånt stall. Koljini för gärna bygga ett sånt hemma på min gård:-P

Svar: Precis. Det finns nog både för och nackdelar med det. Skulle tro att de flesta hästarna uppskattar de större boxarna, men jag tycker synd om de stackars skötarna som ska mocka de boxarna!
Malena Nogerius

2013-04-05 @ 19:53:04
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Shit vilket snyggt stall! Vill ha!

2013-04-06 @ 09:55:11
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0