Fy på mig!

Usch vad jag har varit dålig på att blogga nu den här veckan! Jag har haft en helt galen vecka från i onsdags! Hade simundervisning onsdag, torsdag & fredag 8-10 med mina elever på skolan, på onsdagen hade jag sedan vanliga lektioner 10.30 -13.00. Direkt efteråt var det bara att kasta sig i bilen för att åka hem, byta om och åka till travskolan för att hjälpa till med Real-eleverna från Norrköping som skulle vara här två dagar. Realeleverna slutade vid 16, då han jag ta en kopp té innan det var dags att plocka fram och förbereda till min ridgrupp mellan 17-18. Sen kl 18 börjar nästa lektion med träningsgruppen som har lektion till 20. På vägen hem köpte jag med hämtmat och ramlade ihop i sängen strax efter 22. Torsdagen fortsatte i samma stil, simning, Real till 16, hem och mocka till mina egna hästar, lasta in Montró i transporten vid 17 för att åka på hoppträning mellan 18-19. Kl 20.00 svängde jag och Pelle in på Ericas stallplan för att byta skor fram på henne inför fredagens lopp.
 
Alva & Montró hoppar bana
 
 
Fredagen sen var lite lugnare, vilket var otroligt skönt! Då hade jag först simningen och sedan vanliga lektionen fram till 14. Då åkte jag och hämtade upp en gammal vän som nu är hemma på en blixtvisit från London, där hon nu bott i två år. Vi åkte hem till mina föräldrar och fikade och snackade en massa skit! Senare på kvällen grillade jag & Pelle och hejade sedan fram Erica & Trollglänta till en fin andraplats i ett tufft lopp därhon gick i dödens första varvet & övertag ledningen varvet kvar, som hon höll hela vägen till stegen precis innan mål! Hon fick stryk med ett huvud!
 
Lördagen sen så fixade jag och Pelle stallet på morgonen, vid 11 kom en tjej för att se på stallet då hon ville hyra två boxar. Sen var det licenskurs på travskolan 12.30-16.00, hem duscha och byta om för att sedan åka till Erica och fira hennes ex/pojkvänn som fyllde år med en rejäl överaskningsfest (som verkligen fungerade!!!) med country-tema. 
 
Igår (söndag) skodde Pelle äntligen Lillan bak. Hon drog av sig en baksko i jobbet i tisdags, så jag har inte kunnat träna henne sen dess (hade väl ändå inte hunnit, men ändå). Dirket efter selade jag på och körde ut. Vi fick sällskap av Thomas och en av hans hästar. Vi körde bort till Håkan B's slinga och körde 8 intrevaller där, Thomas åkte hem efter 6. Jag testade köra med pulsmätaren i jobbet för första gången & tydligen kan jag köra lite fortare med henne då hon låg mellan 175-180 i puls under intervallerna. De ska gärna ligga lite högre, typ 195-200... & efter jobbet hade hon 55 i puls. Ska testa köra med pulsmätaren fler gånger :)
 
 
 
Hon känns ruskigt fin just nu iaf och på torsdag är det dags för provlopp! Ska bli jättespännande samtidigt som jag är sjukt nervös!!! Även Delicious ska få följa med då, men hon ska bara gå ett jobb innen provloppen & ikväll ska vi ner till banan med Panter & Arvid för att Arvid ska få springa på lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0