Det tråkiga vädret fortsätter...

I dag har det regnat nästan hela dagen, vid 16-tiden slutade regnet, men då började det blåsa istället. Strax efter 10 imorse trotsade jag regnet och selade på min lilla gråa för att köra en sväng. Vi körde på slingan idag igen och efter att ha pratat med Pelle om hur länge de skrittar efter jobben och vad hans hästar brukar ha för puls så försöktejag tänka lite vad som blev fel förra jobbet, varför hon blev så trött. Vi har ju inte kört på slingan sen i höstas och då hade inte Lillan kommit lika långt i sin träning som nu. Så då var hon tvungen att springa nästan så fort hon kunde hela varvet för att hålla "rätt" tempo, men eftersom hon är betydligt snabbare nu så blir det ett alldeles för högt tempo. Så idag körde vi i ett något lugnare tempo vilket gav resultat. Vi körde 5 intervaller idag och hon blev inte alls lika trött, trots att banan var ännu tyngre än sist. Väl hemma pulsade jag henne igen och då låg hon bara på 55 i puls. Vilket är helt okej :)
 
Efter körturen tvättade jag av ansiktet lite och åkte in till stan för att hämta syrran och sen åka till gymmet! :D
 
Augusti 2012
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0