Update

Det händer inte så mycket på montéfronten just nu. Big Mama & Lynn är förmodligen sålda, väntar bara på att nya ägaren ska komma och hämta dem. Girlpower flyttade ju för några veckor sedan, och Lilo har varit sjuk. Så just nu väntar jag mest på att Lilo ska bli frisk så att jag kan börja ridträna henne lite igen. Hon är rolig och lite halvgalen. Det är nog den enda hästen som lyckats dra med mig i SKRITT! Vi var ute på en lugn tur i skogen, och jag fick inte stopp på henne. Hon bara plöjde på, kände knappt att jag drog allt jag hade i tyglarna! haha! 
 
Den här veckan, måndag tisdag, har jag jobbat på travskolan. vi har haft ett gäng med Real-elever som skulle få prova på att köra lite. Man blit ju lite fundersam på dessa så kallade "hästtjejer" när de kommer ut i stallet på eftermiddagen för att köra och knappt hälften har med sig regn/överdragskläder. Jag vet inte riktigt vad de trodde, att vi har travbanan inomhus eller att de inte skulle komma nå regn under de tre dagar de ska vara borta? Det är ju knappast så att hösten är känd för sin strålande, varma & torra dagar :S  När 2 stycken dessutom inte ens vill ha regnbyxor på sig, när vi erbjöd dem att låna från travskolan för att de är så obekvämt (!) :O  och de ska köra sulky på en lerig travbana så får man sig verkligen en funderare på vad de har innanför pannbenet. 
 
Hur som helst, det gick tillslut bra för dem i alla fall, men de var ganska rejält frysna efteråt (skyll er själva). 
 
Imorgon är min ridlektion på travskolan inställd eftersom V86 körs här på Sundbyholm imorgon. Så istället ska jag (för en gångs skull) tillbringa förmiddagen med min kära pojkvän innan han åker till jobbet. Han jobbar 14-23 typ hela hösten och jag går i skolan 8-16, så ni kan ju förstå hur mycket vi träffar varandra just nu :P dessutom jobbar jag och har ponnytävlingar på helgerna... haha! Vi sliter ju inte ut varandra direkt :P Därefter ska jag och syrran rida en tur på ponnyerna. Jag ska även titta till Monita, som ska till veterinären på torsdag för hältutredning, hon har varit halt till och från nu i ett år... Så jag hoppas verkligen att vi hittar vad felet är...
 


Älskade Monita
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0