Victory's Dream

I söndags red jag ett banjobb igen på Victory's Dream. Det var ett tag sen sist och han har tydligen opererat halsen och vilat lite sen då. 
 
Jobbet gick väl lite sådär... Jag började med att jogga 3 stycken bakvarv, men jag vet inte riktigt vilken gångart vi höll. Allt mellan tölt, passgång och galopp med små inslag av trav :/
 
Jag fick order att testa honom lite i 1640m. Första starten gick inte alls, han kastade sig, galopperade, tog inte bettet och ville inte alls. Så jag vände upp och började om på nytt. Även denna gång var han dum och fipplade med benen överallt, så då drog ja till honom med pisken en gång så han skärpte till sig lite och vi kunde rida vidare. Första varvet gick ca 1.27 och sista 300 runt 20. Det var väl ungefär allt som gick för tillfället, jag var p å drev honom ganska ordentligt, för han är rätt så bekväm utav sig. I alla fall när man är själv på banan.
 
Han travade inte helt 100 % någon gång under jobbet. Det som gjorde det ännu värre är att han är så dum i munnen, jag kan inte ta i honom överhuvudtaget = apjobbigt att stå ordentligt. Däremot tror jag (till hans försvar) att han var rejält missgynnad av en extremt lös bana och lite för dåliga/slitna skor. Ett par boots eller sulor fram skulle nog kunna hjälpa en hel del. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0