Travskola

Sitter just nu på tåget på väg hem. Har (som vanligt) varit i skolan hela dagen. Vi började en ny kurs idag, vilket innebär att vi ska hinna med den nya kursen och revidera uppsatsen samtidigt... Lite körigt tycker iaf jag... 
 
Den nya kursen börjar med en hemtenta och eftersom studenterna förra året tyckte att de haft så ont om tid på sig att göra hemtentan har vi ända till på måndag på oss att skriva klart den! Gooooott om tid! lr...? Jag börjar bara undra då hur extremt kort tid de hade på sig förra året! Vi har torsdag, fredag & måndag... Man vill ju inte gärna behöva sitta med den under helgen :/
 
I kväll har jag som vanligt ridlektion på travskolan. Vi ska börja träna på Caprillibanan de ska få göra på julavslutningen. Eftersom mina kära elever har VÄLDIGT svårt att lära sig banor (även om de bara följer fyrkantsspåret) tänkte jag att det är lika bra att de får lära sig banan redan nu, så kanske de kan komma ihåg den på uppvisningen. Inte jättekul om jag ska behöva springa med och peka vart de ska rida :S Vi ska även jobba vidare på sitsen, så att alla barnen kan sitta hyfsat snyggt... det är väl lite varierat med det just nu... De här med att hålla tyglarna rätt är nog så komplicerat. Att dessutom trampa ner hälen, sträcka på ryggen och stå i fältsits över bommarna och STYRA (!!!) blir ju göööörsvårt då ;)
 
Jag brukar bli klar på travskolan runt 19-tiden och har redan fått sms av världens bästa pojkvän att han tänkte fixa till min totohäst idag oxå! Jag börjar ju bli birtskämd med det nu! Han fixade åt mig även igår :D
 
Jo, det ringde en tjej idag oxå å ville köpa min gråa pålle, men NOPE! det får hon INTE! Min lilla grålla är inte till salu och dessutom är det inte ens jag som äger henne :P Jag leasar henne bara. Jag hoppas/tror jag gjorde rätt när jag sa att inte heller ägarna var intresserade av att sälja.

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Tack för din mot kommentar i min blogg :) håller verkligen med om att det var en onödig kommentar, anonyma kommentarer är ingen idé att bry sig om, vågar man inte skriva sitt namn står man heller inte för vad man skriver!

2012-10-18 @ 13:10:22
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Det ska jag göra :) resan gick bra och hon stod lugnt och åt i boxen nästan med en gång! Just nu står hon i boxen mitt emot mammas halvblod och han började flirta med henne med en gång!
Du får komma och hälsa på henne om du har vägarna neråt :)

Svar: Haha! Härligt! Här har hon ju bara fått stå med "Sur-Lilo" så en karl kan alltid vara trevligt för henne! ;)
Malena Nogerius

2012-10-20 @ 21:02:13
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0