Hästfri dag

I dag blev det en sen dag i skolan, men mamma var snäll och gjorde iordning åt Panter & Lillan i stallet. Så jag har haft en helt hästfri dag. Vilket i sig förmodligen var gansk bra. Har fått lite skolarbete gjort, har tonvis med uppgifter som ska göras klart innan examen i jul. 
 
Men så fort jag har de här hästfria dagarna blir jag så sjuuukt rastlös. Så efter att ha pluggat några timmar, lagat mat, ätit, diskat & druckit te kunde ja inte sitta still längre. Så jag drog igenom mitt microgympa-pass som jag gjorde i tvåan på GIH (ht 2009, så sjukt länge sedan nu!) Därefter tränade jag 90 grader utan vägg med gummiband till hela gagnam style- låten. Därefter drog jag på mig en tjockaretröja ochstack ut för att jogga en sväng. Blev en ganska lugnt tur, 2 km på ca 10 minuter... 
 
Måste försöka komma igång lite mer regelbundet med min träning. Framförallt nu närjag rider så pass lite och pluggar för fullt. Framförallt närjagmärkte vilken skillnad det blev när jag styrketränade regelbundet hela sommaren. Jag vill verkligen börjagymma igen, men varken tiden eller ekonomin räcker till det just nu. Hoppas på att få börja arbeta på en skola som harnågotlitet gym så kan man träna där. Före, efter eller under arbetstiden :D 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Jag vill också komma igång med gymmandet igen! Men vart finner man tiden!? Jobbar ju till 4 varje dag, kommer hem från stallet mellan 8 och halv 9, då ska man duscha och laga matlåda och komma i säng i lagom tid. Tiden räcker liksom inte till gym ^^

Svar: ja, precis.. om dygnet ändå hade några fler timmar... Men förmodligen skulle man inte hinna då heller ;)
Malena Nogerius

2012-11-01 @ 07:37:15
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0