Lilla grå & Panter

Efter en kort dag i skolan (slutade kvart över 12, så jag var i stan redan vid 14!) åkte jag och mamma iväg till Lantmännen för att köpa lite foder, en spånbal, vattenhink till Panter och lite Selen- & E-vitamintillskott. Därefter plockade jag upp Thilda som pysslat om & promenerat med Tuva (mer om det på vickelbyponny.blogg.se) och hon följde med mig till stallet för att rida Panter när jag körde Lillan. 
 
Som vanligt packa vi på hästarna och oss själva mängder med reflexer, Lillan fick inviga sitt fina reflexkörtäcke (som satt sjukt bra btw! tyvärr var det bara lite för stor svanslapp för att svanskappan skulle sitta bra, får kanske sätta täcket över ryggstycket nästa gång) & stack iväg. Lillan skulle gå 6 intervaller på Hockey's slinga & lilla Panter som inte riktigt hänger med i hennes tempo skulle få galoppera efter i 2 varv. Första varvet gick jättebra och Panter hängde med helt okej. Efter ungefär halva andra varvet kom vi ikapp ett gäng islandsryttare på slingan. Vi saktade då av till långsam jogg/skritt tills vi var helt ikapp dem (de skrittade i sakta mak...) De ser att vi kommer och de två sista ryttarna, som låg lite efter de andra, går upp i kanten av slingan varpå både jag och Thilda tolkade det som att vi skulle köra om. Så jag sätter igång Lillan i den långsamaste trav hon kan för att komma förbi, den ena isläningen blir då skiträdd och studsar till och ryttaren skriker åt oss at vi är dumma i huvudet och kan väl för i helvete ta det lite lugnt... Så fort hennes häst började hoppa, så stannade  både Lillan och Panter, så de låg fortfarande före oss. Jag försöker förklara att vi trodde de ville att vi skulle köra om då de gick åt sidan... Men blir bara ännu mer idiotförklarad. Ryttaren mumlar vidare och skrittar (fortfarande framför oss) vidare tills de till slut går in i skogen så att vi kan fortsätta vår träning.
 
I och med avbrottet fick Panter hänga med på ett tredje varv och det var ungefär allt han orkade. Lillan fick gå sina 6 varv och kändes riktigt fin. Om en vecka är det banjobb inplanerat (om inget händer).
 
Tyvärr blev  det inga bilder från idag heller :(
 
Lillan provar sitt reflextäcke :)

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Som om hennes häst blir lugnare om hon börjar skrika! Suck för sådana människor, kliver man åt sidan betyder ju det var så god, vet hon inte det är det ju hon som är idiot!

Svar: Precis vad vi oxå ansåg. Men de e väl den reaktion de flesta får när de blir rädda... :S
Malena Nogerius

2012-11-02 @ 07:37:35
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Stockholmsjenna - Livet som ryttare i storstan med ridtravaren Hero

Funderat på ett sånt reflextäcke till Hero. Men hörde att de var små i storlekarna. Vad tycker du?

Svar: Jag har 135 på mitt och jag tycker att det sitter jättebra. Men sen så har min häst precis vuxit i sitt vanliga 135 täcke. Så jag tycker att det sitter riktigt bra! Men sen så använder jag ju det under selen... det kanske blir mindre om man har det till en sadel...
Malena Nogerius

2012-11-08 @ 14:58:37
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0