I dag har jag...

Börjat morgonen med en skön sovmorgon! Har varit helt sönderstressad nu ett par dagar på grund av allt i skolan. Därefter fixade jag i stallet, fick Lillan skodd (äntligen) så nu har lill-tjejen vinterkängorna på :)
 
Åt en snabb lunch tillsamans med Pelle innan han skulle iväg till jobbet och fixade sedan iordning Lilo. Sadlade henne med löpsadeln, trots att vi skulle rida en ganska lugn tur, men mina extremt otränade ben behöver de genomkörare som går! Red till Hockey's slinga och red två väldigt lugna intervaller. Hade pelhambettet på henne även idag, skönt med kontroll. Hon får inte tag i det här bettet på samma sätt som de vanliga & het plötsligt börjafe hon söka sig nedåt och kröka in nacken. Jag vet att det blir lite fusk när man rider med såna bett, men jag höll ingenting i stången då och hon krökte på ett ärligt sätt, dvs att ryggen följde med upp, inte så att hon bara "knycker av" nacken. Efter intervallerna red vi upp i skogen och jobbade lite runt träden, även här blev de lättare. Eftersom hon inte kan bita tag i bettet och dra huvudet åt fel håll blev det betydligt lättare att komma åt henne och få henne att böja på kroppen. Som sagt, lite fusk-bett, men det känns som en bra start, vi måste ju börja någonstans.
 
 
När Lilo var färdig satte jag direkt igång med att sela på Lillan & Panter. Lovisa skulle komma ut och köra Panter för första gången på länge och eftersom hon inte har kört honom här förrut så tyckte jag att det passade bra att följa med me Lillan, dessutom blir Panter mycket piggare när han får sällskap. Vi joggade bort till Hockey och sedan fick Panter gå 5 intervaller och Lillan 6. Eftersom Lillan är mycket snabbare än Panter så blev hennes intervaller lugnare än vanligt. Hon travade i hans tempo på rakan och fick sedan öka till sitt tempo i backen. Sista intervallen fick hon köra hela i sitt tempo eftersom han inte var med det varvet. Det blev ganska lagom pass för henne med tanke på att hon precis stått en vecka. Panter tyckte att det var jättekul & jättejobbigt! Första 2-3 varven var han riktigt laddad!
 
 
När Lovisa åkt hem igen passade jag på att åka till granngården för att köpa lite mer foder åt Lillan. Åt och pluggade när jag kom hem. Då ringde Erica och berätta att hon var på väg ner till banan med Trollis och ville ha lite råd hur hon skulle lägga upp jobbet. Trollis ska starta på måndag. Vi diskuterade lite och som vanligt hade vi massor att prata om, så det slutade med att jag åkte ner till banan för att kunna prata lite mer med henne. 
 
 
Väl hemma igen lastade jag ur fodret och kom då på att jag kan ju klippa Panter igen nu... klockan 21.00... Sagt och gjort! Det var välbehövt... trots att han redan är "halvrakad" en gång i år så var det mycket päls som skulle av... Som tur är går det ganska fort att klippa honom, tog exakt 30 minuter att helraka honom :D och då klippte jag ordentligt!
 
Han är så fin när han är nyrakad, alldeles silver-grå! Ingen tvekan på att han är bleksvart inte...
 
 
Och såhär jobbigt har Tequila haft det idag... Hon har legat här typ HEEEELA dagen!!

Kommentarer
Postat av: marinaginman.se

oj vad mycket man den hade =)

Svar: Visst har han! Älskar han långa, tjocka man. Sen så är han ju hingst oxå (godkänd)de brukar ju ha lite extra :)
Malena Nogerius

2012-11-27 @ 14:49:04
URL: http://marinaginman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0