Effektiv dag

I går hade jag endast ett studiebesök att göra. Jag skulle intervjua en lärare eller personal i skolledningen om alternativ pedagogik (fantastiskt roligt va?) Jag var på engelska skolan här i Eskilstuna, tyvärr hade det blivit lite missförstånd, så jag hade fått telefonnummret till en person men namnet på en annan. Så den stackars läraren där namnet stämde hade inte alls bestämt möte med mig, men han var väldigt snäll som tog sig tid och pratade med mig i alla fall. Jag han även prata lite med en person i lednignen undertiden jag väntade. Jag fick fram mycket utav den information jag behövde och blev väldigt väl bemött på skolan. Det är alltid kul att få prata med såna positiva hjälpsamma människor. :)

Väl hemma sen gjorde jag iordning i stallet åt Panter och Lillan. Därefter körde jag Lillan en tur, 3 intervaller på slingan i halvlugnt tempo. Hon blev vaccinerade i tisdags och de ska ju helst ta det lite lugnare några dagar efter, så det passade bra. Däremot kändes det som att ingenting fungerade, hon fuskade med travet, väste i halsen trots tungband och var överlag sur. Så det blev ju inte direkt något toppenstart... Direkt efteråt selade jag på Panter och körde honom en tur. Även han fick gå intervaller på slingan, men 4 stycken. Även han var sur, hängde töm och ville inte alls ta i. När jag kom tillbaka med honom var det bara Lilo kvar. Henne skulle jag rida en lugnt tur som uppladdning inför tävlingarna imorgon. Så jag sadlade på henne och red bort till skogen. Där tränade mjukgörande genom att försöka böja oss runt träden, och jag lovar (!) jag har nog aldrig ridit en häst som är stelare än Lilo. Hon kan inte svänga höger... eller hon går ju åt höger, men med huvudet till vänster och korsade ben. Så vi fick börja med att gå runt runt på minimala volter, bara för att få henne att böja sig det minsta lilla åt rätt håll. 
 
Efter ett tag så släppte det väl lite lite. Hon blev i alla fall rätt trött och jag insåg att jag måste börja rida henne i skogen lite oftare. Red både I Am & Girlpower väldigt mycket i skogen till en början. Big M gick även hon en del där, men Lilo har aldrig fått träna där. Lilo har även en attityd som säger "här kommer jag, så flytta på er" vilket hon även hade mot träden :/ men efter ett tag insåg hon att träden kommer inte att flytta på sig, utan att det var hon som blev tvungen att flytta på sig. 
 
Lillans nya pannband :)
 
Sur Grå häst :P
 
 
 
Panter-rumpa!
 
Lilo efter ridturen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0