Äntligen lördag!!!

Så skönt att det äntligen är helg! Igår hade ja bara lektion på em, obligatorisk lektion... för att skriva en utvärdering av kursen... Väldigt viktigt tydligen! Däremot lottade de ut nåra nya idrott och hälsa böcker. Jag hade turen att "vinna" en. Blev rätt nöjd när jag kom fram till bordet, för just den boken jag ville ha fanns kvar, så den fick jag :D 
Den verkar riktigt bra, med mycket bra text, övningar och exempel. 
 
 
Efter skolan blev jag bjuden på resturang av Pelle. Vi gick till Grappa och fick en av syrrans kompisar som servitör, riktigt trevligt. Käkade vitlöksbröd till förrätt och oxfilé till varmrätt, galet gott!!! 
 
Efter middagen gick vi till HåPees för att ta en öl och vänta på att bion skulle börja. Vi gick och såg sista Twilight-filmen... Igen! Helt otroligt att han gick med på att se den igen :P Hursomhelst, efter bion gick vi hem till mig, så vi sov i stan inatt.. eller Pelle sov, jag kunde inte somna, låg och funderade på om det var parkering förbjuden eller inte under natten där vi parkerat bilen... Så när klockan var halv fem lyckades jag ändå somna för att sedan vakna halv åtta igen. Så jag har varit liiite trött idag. 
 
När vi kom hem till Pelle igen selade vi på Lilo & Lillan. Jag skulle köra Lilo & Pelle tog Lillan. Det gick jättebra, Lilo var ruggigt fin! Det kändes som att hon bara joggade runt på slingan medan Lillan slet allt hon orkade för att hänga med :P Pelle var iaf riktigt nöjd med Lillan oxå. Hon hade jobbat på och skött sig bra. Dock bråkar hon fortfarande med munnen, så nästa gång blir det på med både tungband (som vanligt nu) & kryssgrimma för att se om hon blir lugnare då. 
 

 
 
Efter de stora kusarna åkte vi hem till pappa. Jag skulle köra ponnyerna undertiden Pelle och pappa gjorde stryktipset och kollade på fotboll. Först ut var Monita, det är första gången på länge hon blir körd, då hon har varit skadad ganska länge. Men efter att ha börjat äta nå mirakemedel har hon blivit rejält mycket bättre, på kort tid. Vi körde en mycket lugn tur på 2,5 km med mycket skritt. Men när vi väl travaade så kan jag lova att jag fick hålla i! Hon tycker att de är så otroligt kul att träna! 
 
 
Direkt efter Monita blev det en lite längre tur med Montró, körde 5 kilometersrundan med henne. även hon var pigg och glad hela vägen. 
 
 
 
Nu blir de fläskfilé balsamico och klyftpotatis till "Så mycket bättre"! :D Trevlig fortsättning på helgen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Grattis till boken :)
Vad är det för trådar som går längs med skalmarna på vagnen?

Svar: Svarar i inlägg, så kan jag visa med bilder... :D
Malena Nogerius

2012-11-24 @ 21:06:24
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0