Romme 21/5

Då var det dags för lopp med Trollglänta igen. Vi värmde utanför banan mycket lugnt och hon skötte sig riktigt bra. Vi tog det så lugnt det gick hela tiden & det fungerade ovanligt bra!

Väl i defileringen började hon bli laddad men vi fortsatte att gå i ryggar och hon lyckades hålla sig hyfsat lugn. I starten började hon ta i, men vi kom iväg rätt okej. Men i ingången av första sväng började hon sjabbla med travet och felade. Jag fick ner henne hyfsat fort, men blev hängandes i tredje & blev då tvungen att backa mig ner genom hela fältet. 700 kvar ryckte jag mössan & det kändes som att hon fortfarande hade lite att gå för. Men 600 kvar galopperade hon igen, ytterligare en ganska kort galopp & sedan drog hon en mini galopp i slutet av sista sväng. Så självklart kom hon sist, men var inte alls avhängd lr så. Hon gick ändå 32,7 vilket är bara 1,1 sekund över rekordet.

Jag blir så trött på hennes dumgalopper. De är så onödiga! Hon är superfin i övrigt, men något stämmer inte. Så nu kommer förmodligen Pierre Nyström få köra henne, då han är mer rutinerad på kallblod. Så får vi se om det blir någon ordning på henne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0