Montékval på Big M!

I dag var det dags för Big M att montékvala. Hon är ju som sagt ganska seg vanligtvis, så vi testade att värma utan bomull. Då var hon riktigt fin, så det här skulle nog gå bra.
 
I provstarten var hon ruggigt laddad, så jag orkade inte hålla i henne & det gjorde att hon galopperade. Jag fick dessutom inte stop på henne! Så det blev att stoppa tillbaka bomullen i öronen. 
 
I kvalet var hon fortfarande ruggigt laddad, men kändes aningen rullig. Så jag vågade inte riktigt släppa på henne. Hela loppet hängde jag i tyglarna på henne. Det är extremt ovanligt att hon är pigg, så vi var lite chackade allihoppa!    Men det var riktigt kul! Inte en enda gång under loppet behövde jag driva henne eller lägga på pisken, utan hon sprang på för egen motor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0