Solvalla 10 december

Idag var jag som sagt på Valla och red söthästen Mamoros Tapper. Vi kom iväg hyfsat i starten, men kom aldrig riktigt ner, den jäkla ettan lyckades precis hålla frambenen kvar så att vi inte kunde komma ner innan svängen :/ Men men... Låg med utvändigt, första 500 öppnades på 13,5 varvet på 15,5 och sista 500 på 15,0. Men redan ett varv från mål började grabben bli trött. Han orkade inte riktigt hela vägen. Men som vanligt,vi får ta nya tag...
 
Däremot, jag var ju lite orolig att jag skulle frysa idag, men jag hade tur med vädret. Det var bara en ynka minusgrad, så frös gjorde jag inte. Hade bara mina termoleggins, vinterstövlarna med ett par ullstrumpor, en underställströja och en fleecetröja under. Stövlarna var underbart sköna att rida med! Riktigt varma och gosiga och gick lätt att böja/vika till montéläder. Ingenting som tryckte eller verkade gå sönder eller nåt! Grymt nöjd med mitt köp! 
 
Mina nya älsklingar! :P

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

De gick rätt fort! Tur att du slapp frysa iaf :)

2012-12-11 @ 09:15:10
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0