*brrr*

Nu är det bra kallt. Termometern i bilen stodpå -17 när jag hem nu på kvällen. Jag och Thilda gjorde ett besök på Hööks i Västerås nu på em för att shoppa lite prylar. Jag behövde verkligen ett par nya vinterridstövlar. Köpter däremot inte de ridstövlarna jag hade kollat ut i förväg. Provade dem  i butiken, och när jag vek benen för att ställa mig i montésits skar lädret in i foten och det såg ut som att lädret inte skulle klara av vikningen som blir med montéläder. Istället prövade jag ett par andra stövlar, inte fullt lika snygga men typ 300:- billigare... De var jättebra! Riktigt mjuka och följsamma. Köpte även en del andra saker som jag tänkt använda till montén. Vi drog även en sväng förbi nyöppnade "Lager 157" och köpte lite grejor. Även där hittade jag lite saker.
 
Så nu ska jag inte frysa i loppet i morgon! Eftersom jag redanär dunderförkyld känns det dumt att riskera något och då loppet går som lopp 9 imorgon kväll känns det som att det kan bli kallt... Så min packning till i morgon är:
 
En fleecetröja...
Nya termoridstövlarna...
 
Montésadeln med rumpvärmare...
 
Rånarluva...
 
Ridbyxorna...
 
Extra fårskinnssulor...
 
Ullknästrumpor
 
Termoleggins
 
Tjocka vantar
 
Underställ

Fleecekrage

 
Och sen givetvis även den vanliga packningen :)


Kommentarer
Postat av: Jenny Ryman

Jag har faktiskt kollat på de stövlarna du köpte!! Du får gärna utvärdera sen och säga hur dom var att rida i! Svar: nej jag vet inte hur dina bilder hamnat där, de va många bilder också, men hennes text! Haha

Svar: Det blev inget lopp för min del, hästen hade feber. Däremot kommer jag nog testa dem här hemma lite senare i veckan. Kommer med en utvärdering då :)
Malena Nogerius

2012-12-04 @ 10:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0