Barbackaträning på Lilo.

Eftersom jag har haft väldigt mycket i skolan nu ett tag har jag inte hunnit vara ute och rida Lilo så mycket, men igår var jag ute en tur med henne. Viss)erligen är hon lite rund om magen, men jag misstänker att jag råkade ta fel gjord, så det fick helt enkelt bli en tur barbacka :D Hon är så otroligt snäll den hästen! Hon är nu riden 5 ggr (inkl igår) och bara accepterar allt. Så vi joggade bort till Hockeys slinga. Det tog ett tag för mig (& henne) att komma in i barbackaridningen, vilket tempo vi skulle hålla, hur mycket jag behövde luta bakåt osv... Men när vi väl kom till slingan hade vi hittat takten, så vi studdsa runt tre varv där innan vi studdsade hem igen. Lilo kändes superfin & var lika pigg och glad som vanligt :D

Dock fick min stackars rumpa och innersida lår känna av 40 min studdsande i normalt joggingtempo på en studdsig, kantig varmblodsrygg... Men det var helt klart värt det! Försökte ta några bilder, men de såg så konstiga ut!

Ska ut igen på torsdag och trimma stjärnan inför kvalet på Örebro på Söndag, sen är det bara att leta lopp! I dag är det trav med Trollglänta som gäller, på Färjestad. Loppet ser riktigt bra ut för henne, så vi hoppas på en placering blend de tre, men det är alltifd så svårt att veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0