Skogsridning

I dag var jag ute hos Pelle och red igen. Först ut var Girlpower Dynamite. Vi red upp i skogen och tränade på att lyfta fötterna, böja runt träd och trava i snön och backarna. Det fungerade jättebra och vi jobbade på att gå med lågt huvud och jobba med ryggen. GP fattade ganska fort vad jag var ute efter och jobbade korta stunder i form, framförallt när vi travade.

Därefter var det Red Hot's tur. Han var ju väldigt spänd sist vi red men idag var han betydligt lugnare. Han spände sig lite precis när jag hoppade upp men slappnade ganska fort av när vi började skritta. Även Red fick gå i skogen runt träden och över stockar osv. När vi skulle trava över stocken var det tydligen jättekul, så han tog ett jättehopp över! Han verkade i alla fall tycka att ridningen var rolig, så vi hoppas att han kan få lite nytändning på banan sen oxå :D

Sist ut idag var Lynn Palema som skulle ridas för första gången. Hon är en sån där häst som är född inriden. Hon brydde sig inte alls när jag hoppade upp och gick sedan snällt som hon skulle. Vi började trava ganska tidigt, något hon inte heller brydde sig om, lättridningen var inga problem alls heller. Som sagt, född inriden!

Efteråt bjöd Pelle på lunch & jag fick en chokladask! MUMS :D


Red Hot Dynamite i skogen


Fina pojken!


Lynn Palema

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0